Friendcodes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UPDATE: Friendcodes review resultaat

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden

UPDATE: Friendcodes review resultaat Empty UPDATE: Friendcodes review resultaat

Bericht van Samantha 12/6/2015, 13:56

Samantha
Samantha

Rep : 5
UPDATE: Friendcodes review resultaat Beheerder2

Stemming : Supergeweldig! Supergeweldig!

Land : Nederland
Geslacht : Vrouw

Beste leden,

Friendodes.nl heeft een ☆☆☆☆☆  (5-star) rating website status gekregen na een officiële review van de website door Benzema van Het Forum der Fora! Hieronder kun je haar review teruglezen.


GEFELICITEERD ALLEMAAL! Blij


Namens het Friendcodes personeel,

Samantha.



Forum Beoordeling



 Friendcodes


   Graphics & Layout

   Banner (Score: 9/10)
   De banner laat direct zien waar de site over gaat op een onwijs creatieve manier. Het is erg leuk dat de figuurtjes bewegen! Dit is iets wat gelijk de aandacht trekt en nieuwsgierig maakt naar de rest van de inhoud van de site. De naam van de site staat duidelijk aangegeven (en opnieuw op een zeer creatieve manier). Qua kleurschema past het bij de rest van het forum en maakt dus echt deel uit van de gehele lay-out. Een nadeel vind ik dat het logo is afgesneden en niet overloopt in de achtergrond. Aan de linker- en rechterzijkant zit een lijntje wit van 1 pixel, wat het "afgesneden" effect dat ik hiervoor heb genoemd versterkt. Al met al wel een prachtige en duidelijke banner!

   Navigatiebalk (Score: 5/5)
Geweldig! De geluidjes, de animaties, de manier waarop het opnieuw een deel uitmaakt van de lay-out... Ik vind de navigatiebalk erg mooi en ik blijf er stiekem even met mijn muis mee spelen UPDATE: Friendcodes review resultaat Icon_smile Geen verbeterpuntjes hier!

   Post & Forum Iconen (Score: 2/5)
De forumiconen zijn simpel maar duidelijk. Misschien omdat het logo en de navigatiebalk al zo goed grafisch zijn ontworpen dat drukke icoontjes hier zouden misstaan, maar ik vind het wel een beetje jammer dat standaardiconen van Actieforum worden gebruikt (voor 'nieuw topic', 'reageren', 'belangrijk'). Misschien kan hier iets leuks mee worden gedaan?

   Achtergrond (Score: 4/5)
De achtergrond zorgt voor rust, zeker bij het logo. Het feit dat het overloopt van knaloranje naar oranje tegen het witte aan, staat heel leuk en geeft nét een vrolijker effect dan een simpele monotone achtergrond.

   Overige Forum Plaatjes (Score: 5/5)
Hier moet natuurlijk het icoontje voor de muisaanwijzer worden genoemd en geprezen! Het is grappig dat de muis door Sonic wordt achtervolgd, en dat deze ook nog eens veranderd wanneer de muis over een link zweeft. De verschillende afbeeldingen voor rangen passen goed bij het thema van de site en geven dus een fijn extraatje.

   Thema (Score: 10/10)
Met één blik op de banner is het duidelijk wat het onderwerp van het forum is. De menubalk, muisaanwijzer en rangen doen hier nog een schepje bovenop. Niets op aan te merken dus!

   Forum / Categorie Layout & Indeling (Score: 8/10)
De indeling van de categorieën is zeer duidelijk en gestructureerd. De lay-out ervan is simpel, maar de blauwe forumlink, grijze tekst en oranje tekst van de subcategorieën zorgt ervoor dat er een vrolijke combinatie ontstaat. Het doet dus totaal niet saai aan. Wel zijn de titels 'Welkom bij Friendcodes' en 'Fun Corner' niet erg duidelijk omdat het lettertype klein en smal is en de grijze kleur een beetje wegvalt tegen het felle oranje.


   
Score:  43/50


    Speciale functies & Originaliteit

   Widgets/Portal/Loadingpage (Score: 3/5)
Het forum heeft geeft portal of loadingpage, wat ik overigens ook niet mis. Onder de menubalk staat een widget met 'Meest recente topics', waaraan de activiteit op het forum goed te zien is!

   Opmerkelijke / Uniek Design & Coding Features (Score: 10/10)
Er is een externe chatbox aanwezig (de standaardchatbox van Actieforum wordt dus niet gebruikt) en het forum heeft ook een webshop! Dat laatste is een leuke toevoeging en maakt de leden erg enthousiast om punten te verzamelen en een beestje te kopen. Heel origineel! Ook is de tabel met daarin "Wie is online" geheel gepersonaliseerd. Superleuk gedaan.

   Design & Coding Extras (Score: 4/5)
De gehele navigatiebalk, het verschijnen van het profiel bij berichten door middel van een hovereffect, de muisaanwijzer die zich aanpast op een link, de ronddraaiende avatar, de aangepaste "wie is online"-tabel, de melding die je als gast krijgt bij het bekijken van een onderwerp (dit is namelijk niet mogelijk; je zult je eerst in moeten loggen! Dit laatste werkt wel onhandig als je als gast meer over het forum te weten wilt komen, aangezien ook het infotopic is "vergrendeld")... Het forum zit vol kleine verrassingen. Een puntje aftrekt voor het feit dat gasten het forum niet zo makkelijk kunnen bekijken.

   
Score: 17/20


   Generalisatie & Activiteit

   Leden activiteit (Score: 4/10)
6 van de 36 leden (het gastaccount niet meegeteld) zijn de afgelopen 24 uur online geweest en 14 van de 36 leden is de afgelopen maand online geweest. Dat dit niet de helft van het totaal aantal leden is, is erg jammer. Het spelletjesforum blijkt erg populair te zijn, maar andere categorieën vertonen niet dezelfde activiteit... Misschien kan een leuke actie of evenement hier verandering in brengen!

   Staff activiteit (Score: 10/10)
De stafleden (wat er veel zijn en dus kan zorgen voor het vlot afhandelen van problemen, reviews, etc.) zijn allemaal op z'n minst de afgelopen week online gekomen. Heel handig en prettig voor de leden.

   Gebruikersgroepen (Score: 9/10)
Ieder lid wordt in een gebruikersgroep geplaatst, hoewel de meeste onder 'leden' vallen. Verder hebben speciale rangen een eigen gebruikersgroep, wat ze makkelijk te onderscheiden van de rest maakt. De indeling is duidelijk door de verschillende kleuren die worden gebruikt.

   
Score: 23/30


   Totale Score: 83/100

Dat betekent dat je volgens Actieforum een 5-sterrenforum hebt! Gefeliciteerd UPDATE: Friendcodes review resultaat Icon_smile
In deze beoordeling zit het beoordelen van de mobiele versie nog niet verwerkt, dus bespreek ik dit even apart. Door de avatar bij het laatste bericht op de indexpagina, verschuift de inhoud van de categorieën heel erg op mijn mobiel (Huawei Ascend G6). Verder is de lay-out en de tekst gewoon duidelijk en valt daar niets op aan te merken.

Terug naar boven Ga naar beneden

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven


Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum