Friendcodes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alles-in-1 Topic voor nieuwe leden

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden

Alles-in-1 Topic voor nieuwe leden Empty Alles-in-1 Topic voor nieuwe leden

Bericht van Samantha 20/12/2014, 18:57

Samantha
Samantha

Rep : 5
Alles-in-1 Topic voor nieuwe leden Beheerder2

Stemming : Supergeweldig! Supergeweldig!

Land : Nederland
Geslacht : Vrouw

Welkom, Gast! Heb je de forumregels inmiddels gelezen en wil je verder, maar weet niet goed hoe alles werkt? Maakt niet uit, Gast, we komen er wel uit. In dit Alles-in-1 Topic staan wat weetjes voor starters zodat je direct aan de slag kunt!

Indeling van deze website
In hoofdlijnen is deze website onder te verdelen in 3 elementen:

  • Het forum (waar je nu bent)
  • De chatbox (waar je heen kunt via het navigatie-menu)
  • De webshop (waar je heen kunt via het navigatie-menu)


Inloggen en Uitloggen
Door rechts bovenin de oranje berichtenbalk op "Welkom Gast" te klikken en vervolgens "Inloggen" of "Uitloggen" te kiezen kun je desgewenst de website binnenkomen of verlaten.


Kan ik overal berichten plaatsen en lezen?
Dat hangt af of je daar rechten toe hebt. Niet alles op het forum is ter inzage van iedereen. Sommige plaatsen zijn niet zichtbaar voor leden, maar wel voor beheerders en/of moderators. Soms kun je alleen reageren, maar geen nieuwe topics aanmaken, soms kun je alleen lezen. Welke rechten je ergens op het forum hebt staat aangegeven.


Wat is een profiel en wat kan ik daarmee?
Een profiel is een persoonlijke pagina met gegevens voor, door en dus over jou. Niet alle gegevens zijn ter inzage van iedereen. Je kunt er dingen instellen, zoals of je PB's wilt ontvangen, je tijdzone, taal, maar ook iets over jezelf vertellen. Je profiel kun je bewerken door rechts bovenin de oranje berichtenbalk op "Welkom Gast" te klikken en vervolgens "Bewerk Profiel" te kiezen.


Wat is die groene balk onder mijn Avatar?
De groene balk is je reputatiebalk. 100% en helemaal groen is er niets aan de hand, maar als je een aantal keer ernstige overtredingen begaat op deze website en de regels niet naleeft, zou het zomaar kunnen zijn dat er "BANNED" komt te staan. In dat geval kun je (tijdelijk) geen gebruik meer maken van de website. Hoe meer overtredingen, hoe leger het balkje (en hoe lager het percentage). 1e overtreding is 80%, 2e overtreding, 60%, etc, tot 0% is een verbanning.


Wat gebeurt er als ik in overtreding ben?
In de meeste gevallen zullen wij het eerst bij een waarschuwing laten. Deze waarschuwingen worden wel genoteerd en zijn ter inzage van alle (chat)moderators en beheerders. Bij ernstigere zaken zullen wij dit ook noteren, maar ben je direct een bepaald percentage van je reputatie kwijt.


Verbannen... En dan?
Het is niet onze intentie leden te verbannen, maar mocht het zover komen, dan zal de reden van verbanning je op voorhand wel duidelijk zijn. Of je daarna kan terugkomen op Friendcodes wordt in overleg met het team besloten. Mocht je na verbanning friendcodes.nl raadplegen, dan zal de reden van verbanning en de eventuele einddatum van je ban kenbaar gemaakt worden aan je.


Wat zijn PB's?
PB's of "Persoonlijke Berichten" zijn onderdeel van het mailsysteem wat wij je aanbieden om onderling contact te houden. Gebruik van dit systeem is aan te raden, maar niet verplicht. Door eerst een bericht te schrijven op het forum, bijvoorbeeld in de introductie sectie, wordt het PB systeem geactiveerd en kun je berichten versturen en ontvangen.


Hoe kom ik in het berichtensysteem?
Door rechts bovenin de oranje berichtenbalk op "Welkom " te klikken en vervolgens "Mijn privé berichten" te kiezen, kom je in je eigen berichtensysteem.


Hoe kan ik zien of er een bericht voor mij is?
Door rechts bovenin de oranje berichtenbalk op "Notificaties" te klikken kun je zien of er privé berichten voor je zijn binnengekomen. Het advies is om na het lezen van het bericht de notificatie middels het rode kruisje te verwijderen. In "Notificaties" komen ook notificaties binnen voor topics waarop je geabbonneerd bent. De instellingen voor abbonnementen kun je in je profiel regelen. Als er een nieuw bericht binnenkomt verschijnt bij "Notificaties" hierover een aantal seconden een kleine pop-up, zodat je niets hoeft te missen!


Wat kan ik in de chatbox?
In de chatbox kun je met anderen live babbelen over uiteenlopende zaken. Dit kan in algemeen, in een groep of 1-op-1 privé chat. Dit kan uiteraard over gaming gaan, je kunt er vriendencodes uitwisselen, maar je kunt ook wat persoonlijkere dingen die je hebt meegemaakt vertellen. Eigenlijk: wat jij op dat moment wil vragen of met anderen wilt delen.


Wat kan ik met de WebShop?
De Friendcodes WebShop biedt je de gelegenheid om met behulp van je gespaarde punten bepaalde items te "kopen". Elk item heeft zijn eigen prijs. De meeste items zijn bedoeld voor op je profielpagina als zogenaamde speciale "collectables", dingen die je kunt sparen dus. Sommige speciale items kun je aan anderen geven, en weer andere items, zoals de rondleiding achter de schermen zijn heel speciaal en exclusief voor jou bedoeld.


Hoe spaar ik punten?
Er kunnen punten verdiend worden door onderwerpen (topics) aan te maken of op berichten op het forum te reageren (posts). Tegenover elke vriend die je hebt op de website (zie je profiel) staat ook een bepaalde puntenwaarde.


Tenslotte
Het FAQ in de navigatiebalk kan je verder helpen met bepaalde onderwerpen waar je vragen over hebt. Heb je dán nog vragen, stel ze gerust aan één van onze beheerders of (chat)moderators. Zij zullen je graag verder helpen![/justify]

Terug naar boven Ga naar beneden

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum